Tweede Week

16 februari 2019 - Diani Beach, Kenia

Hallo allemaal!

Afgelopen week heb ik mijn tweede week in het ziekenhuis gehad. Ik stond deze week op de Casualty, de spoedeisende hulp.

Het is een kleine afdeling met maar ongeveer 3 bedden ook beschikken ze over maar 3 ambulance voor een tamelijk groot gebied. Op de dinsdag mocht ik met de ambulance mee om een spoedgeval op de halen in een ziekenhuis in Ukunda. Dit was met sirenes aan ongeveer een half uurtje rijden. Het was leuk om te zien dat de drukke straten vol met tuktuk's meteen aan de kant gaan en er mensen actie ondernemen om de ambulance zo spoedig  mogelijk door de drukke straten heen te leiden. Helaas moesten we hierna stoppen door een kudden koeien die de straat over staken.

Ook werd er een dode vrouw binnengebracht door een hele familie wat best wel heftig was. Ze wisten niet de vrouw al dood was en hadden hun hoop op ons gevestigd. Ook heb ik voor het eerst een natuurlijke bevalling gezien, ik had verwacht dat dit specialer zou zijn en me meer zou doen. Maar dit viel me uiteindelijk een beetje tegen.

Afgelopen weekend hebben we overnacht in Stilts Backbackers, een hele mooie simpele plek in een boomhut.

het is nog steeds raar om in Afrika te zijn, nog steeds kijk ik om me heen en denk ik wauw je bent gewoon in Afrika en wat is het hier mooi. Ook zijn er al gewoon twee weken voorbij, de tijd gaat zo snel.

Ik heb een ook een aantal nieuwe foto's toegevoegd.

Dikke kus en knuffels vanuit Kenia