Week 7

25 maart 2019

Hallo weer allemaal!

Mijn laatste maandje is ingegaan en wat heb ik het hier nog steeds naar mijn zin!

Deze week stond ik samen met Sara op de mannenafdeling. Hier liggen mannen met voornamelijk grote wonden of patiënten die worden klaargemaakt voor de ok.

De mannenafdeling ofwel male ward is een erg vies afgesloten ‘hok’, er is geen frisse lucht of ventilator aanwezig. We Werden niet zo hartelijk ontvangen en toen we vroegen of we iets konden doen of ergens mee mochten helpen zeiden ze nee ga maar ergens relaxen.

Ik ben toen een aantal keer het ziekenhuis rondgelopen en heb een middag in de OK gestaan. Overal hebben we gekeken of we ergens iets konden doen. Maar helaas was het een rustige week en zelfs op de SEH zaten vaker gaan patiënten dan wel.

Sara voelde zich al een aantal dagen niet lekker en moest op donderdagavond naar het ziekenhuis

Ze moest hier twee nachten blijven omdat ze uitgedroogd was. Ik ben de eerste nacht gebleven en samen met fleur de hele vrijdag.

Zondag zijn we naar wasini island geweest en wat was dit gaaf! We werden met een busje opgehaald en moesten vanaf hier nog ongeveer 1 uurtje rijden. We zaten met ongeveer 20 personen in een grote boot en vaarde hiermee naar een rif. Onderweg hebben we verschillende dolfijnen mogen spotten. Het rif was heel mooi van kleur en waren vele verschillende tropische vissen te spotten. Ook hebben een zeeschildpad gezien.

Na 2 uurtjes snorkelen zijn we op wasini zelf gaan eten. Het was een groot visbuffet. Met krab en andere soorten vis maar ook typische Afrikaanse dingen als cassave.

Volgende week sta ik op de kraamafdeling en hier zal ik dan ook verschillende bevallingen gaan zien.

Tot volgende week!

1. Tonnie:
    28 maart 2019
    Dag Pleun,
    Ik heb jouw blog ook ontdekt en wil even zeggen, dat jullie behalve de vele ervaringen die jullie opdoen. prachtige foto's hebben gemaakt!! Een mooie herinnering voor als jullie weer thuis zijn!

Groetjes,
    Tonnie (oma van Kim)
  2. Mieke:
    5 april 2019
    Hi Pleun, nog 3 weken en dan kom je weer naar huis. Dus nog extra genieten van jouw bijzonder avontuur!!! Prachtige verhalen, prachtige foto's, prachtige ervaringen. Geniet ervan!