Eerste indruk

8 februari 2019

Na een nogal hectische overstap op het vliegveld van Nairobi naar Mombasa werd ik met open armen ontvangen door Nancy.

Nancy werkt voor Doingoood en heeft mij afgezet bij mijn gastgezin.

Ik werd meteen hartelijk ontvangen door Phoebe de vrouw bij wie ik de komende 3 maanden verblijf.

Je komt tijdens de rit van mombasa naar het huisje in een hele andere wereld terecht.

Maar wauw wat is het hier mooi!

Bijkomend van de lange vlucht wilde ik buiten een boek gaan lezen. Ver ben ik niet gekomen want ik werd gestoord door alle aapjes die van boom naar boom slingerde.

Er zitten nu twee andere Nederlanders. Één van 25 jaar en is vrijwilliger op een schooltje en één van 21  loopt als geneeskundige student in het ziekenhuis.

Toen ik zaterdag wakker werd ben ik met Nicole (het nichtje van Phoebe) naar het strand gelopen. En heb de rest van de dag     met de kinderen gezeten. Het is zo leuk om te zien hoe blij je iemand kan maken met bellenblaas.

Op zondag ben ik met de twee andere Nederlanders naar de kerk gegaan en hebben daarna de hele middag aan het strand gelegen.

Maandag hebben Phoebe en Nancy mij meegenomen naar ukunda. Dit is een klein stadje wat bij Diani Beach ligt. Ik heb eerst een stukje achterop de motor gezeten en zijn toen de matatu in gegaan. Dit is een volgepropt busje waar iemand uithangt om meer mensen het busje in te krijgen. Na deze ervaring gingen we in een tuktuk om bij de winkels te komen.

We hebben hier een simkaart gekocht, boodschappen gedaan, iets gegeten en even naar het strand geweest.

Dinsdag kwamen de nieuwe Nederlandse meiden aan, fleur, kim en Sara. We delen met 4 een hele kleine kamer. Fleur bracht het super leuke boekje mee waar de foto’s en verhalen in stonden van mijn vrienden en familie. Wat vond ik dit leuk! Iedereen bedankt hiervoor!

Woensdag, donderdag en vrijdag heb ik mijn eerste stagedagen in het ziekenhuis gehad. EN IK HEB EEN KEIZERSNEDE GEZIEN! Wat was dit gaaf om mee te maken. Verder heb ik een aantal open wonden en open botbreuken gezien en een man die was aangevallen met een mes. Het gaat hier in het ziekenhuis heel anders dan in Nederland. Alles kan rustig aan en niemand heeft haast.

Ze doen vele dingen anders maar ze hebben dan vaak ook hun reden voor door bijvoorbeeld gebrek aan materialen of omdat dit voor hun werkt

1. Bresser:
    10 februari 2019
    Hé Pleun,
    Mooi verhaal! Goede start in Kenia zo te lezen. En al meteen leuke en bijzondere ervaringen rijker. Je zit op loopafstand van het strand. Lekker ontspannen na een dag hard werken.
    Groetjes Mieke
  2. Mieke:
    10 februari 2019
    Lieve Pleun, wat ben jij een stoer wijfie, een week weg en al zoveel meegemaakt!! Wat geweldig om te lezen dat de eerste indruk fantastisch is! Heerlijk genieten van deze bijzondere tijd.
    Lieve groetjes Van ons allemaal!
    Ps het regent in Oirschot en ik zag zojuist bij jou 31 graden!
  3. Peter Mutsaers:
    11 februari 2019
    Hoi Pleun, wat een mooi en bijzonder avontuur ben jij begonnen. Geniet van alle ervaringen. Wij kijken uit naar je volgende verhaal.
  4. Je opa:
    11 februari 2019
    ha die Pleun,
    Vanmorgen heeft jullie mama jouw "reisvlog" doorgegeven. Vandaar dat ik je wat stuur. Oma heeft jou straks gehoord op face-timer. Dat klonk allemaal perfect. Niet alleen wat betreft geluid,maar vooral wat jet te vertellen had. harstikke leuk meid. Geniet en leer. Beide zijn belangrijkl Vanmiddag hebben wij vergadering gehad met caritas. Daar vertelde ik dat jij een weeshuis in Kenia had bezocht en dat je de reacties van die kinderen vertelde toen zij een bellenblazer kregen. Onze stichting wil graag € 100 tot € 150 overmaken als jij daar een goed doel of object hebt waar je die kinderen in het weeshuis blij mee kunt maken. Laat maar horen