Week 5

10 maart 2019

Hallo Allemaal!

De 5e week is alweer bijna voorbij en de tijd gaat veel te snel!

Deze week stond ik op de kinderafdeling. Hier liggen alle kinderen met elk voorkomend ziektebeeld.

Toen ik aankwam werd ik niet erg hartelijk ontvangen, ook waren er ongeveer 20 studenten aanwezig wat gelijk stond aan het aantal kinderen dat hier lag.

Ik heb toen besloten om deze week meer tijd door te brengen op andere afdelingen. Ik heb hier voor gekozen zodat ik meer kon leren en zien.

Maandagnacht kreeg fleur erg veel last van vervelende uitslag. Op dinsdag heeft ze samen met de organisatie besloten om langs een priveziekenhuis te gaan in Diani. Ik ben toen met haar meegegaan.

Toen we waren aangekomen kregen we al snel een appje van kim en Sara dat er 2 slachtoffers van ongelukken van motorongelukken op de Casualty lagen, hier baalde ik wel erg van. Ik had dit proces graag willen zien.

Woensdag en donderdag waren erg rustige dagen in het ziekenhuis. We hebben iemand gezien die van top tot teen helemaal verbrand was en hebben een handje mee kunnen helpen op de ICU waar 1 slachtoffer van het ongeluk lag.

Kim en ik wilde hier graag bloed geven. Na een uitgebreide rondleiding door de bloedbank werd onze bloeddruk opgemeten. Die van mij was helaas veel te laag dus alleen kim heeft uiteindelijk bloed gegeven.

Zaterdag hebben we ongeveer 2 uur gesnorkeld en wauw wat was dit gaaf! Het water is hier heel helder en er waren veel verschillende tropische vissoorten te zien. Natuurlijk hebben we ook de beroemde nemo mogen spotten.

We gingen in een boot met een glazen onderkant naar de snorkelplek. Hierdoor kon je onderweg al een aantal riffen en vissen spotten.

voor degene die benieuwd zijn naar wat voor wonden ik allemaal zie, stuur me even een appje dan stuur ik met alle liefde wat leuke foto’s door.

Tot volgende week!